De ChristenUnie en het nieuwe coalitieprogramma

Hemmen bordje
Door Gerdien Maaijen op 4 september 2024 om 18:55

De ChristenUnie en het nieuwe coalitieprogramma

In de raadsvergadering van september is het nieuwe coalitieprogramma besproken. Na het uiteenvallen van de eerdere coalitie hebben wij de wens uitgesproken dat CDA en GroenLinks als gelijkwaardige partijen samen vorm zouden geven aan coalitievorming. Goed om te zien dat dat gelukt is. En complimenten voor de inzet van alle nieuwe coalitiefracties om op korte termijn en vóór de kadernota tot een coalitie te komen. Met twee bekende gezichten als nieuwe wethouders.

Als ChristenUnie hebben ervoor gekozen om niet deel te nemen aan coalitiegesprekken. Toch herkennen we ons thema voor deze raadsperiode - Samen Recht Doen - in de titel van dit programma:

Samen in bruggen slaan naar inwoners, ondernemers, verenigingen, ambtelijke organisatie, college en partijen in de raad;

Recht in de zorg voor mensen, klimaat en financiële gezondheid;

Doen in daadkrachtig doorpakken.

We wensen de nieuwe coalitiepartijen veel succes in de uitvoering van het coalitieprogramma. En we kijken uit naar een constructieve samenwerking om samen het beste te zoeken voor onze gemeente.