Schriftelijke vragen over subsidie flexwoningen

CU-Logo-Overbetuwe-Impact-in-Cirkel-RGB.png Gerdien Maaijen.JPG
Door Nieuws uit de afdeling, Gerdien Maaijen op 30 april 2024 om 12:00

Schriftelijke vragen over subsidie flexwoningen

ChristenUnie Overbetuwe hecht veel belang aan stappen maken op het gebied van volkshuisvesting. Daarom heeft Gerdien Maaijen vragen gesteld over een landelijke regeling voor verplaatsbare en/of bestaande gebouwen die een woonfunctie krijgen.

Van 2 april tot en met 15 mei 2024 kunnen gemeenten namelijk een aanvraag indienen voor de Stimuleringsregeling Flex- en Transformatiewoningen (SFT). Die regeling is bedoeld om flexwoningen te bouwen en bestaande gebouwen te transformeren in woningen. Denk daarbij aan kantoren, winkels, scholen en ziekenhuizen transformeren in woningen. Tevens heeft deze regeling als doel om de hoeveelheid sociale huurwoningen te vergroten.

Daarom zijn vragen gesteld over of het college al een dergelijke subsidie heeft aangevraagd en of daar al iets over bekend is. Daarnaast is gevraagd naar de overwegingen van het college wat betreft deze stimuleringsregeling en de ambities.

De schriftelijke vragen op het raadsinformatiesysteem

Ons verkiezingsprogramma over wonen