Maarten van Ooijen enthousiast over Landerij De Park

CU-Logo-Overbetuwe-Impact-in-Cirkel-RGB.png
Door Nieuws uit de afdeling op 14 maart 2022 om 08:00

Maarten van Ooijen enthousiast over Landerij De Park

Op 12 maart bezocht de staatssecretaris van volksgezondheid, welzijn & sport, Maarten van Ooijen, Landerij De Park in Park Lingezegen. Een prachtig groen burgerinitiatief met veel zorg voor kwetsbaren, aldus de staatssecretaris.

Lijsttrekker Gerdien Maaijen van ChristenUnie Overbetuwe vertelt waarom Landerij De Park zo’n mooi voorbeeld is van het campagnethema Samen Recht Doen: ”Landerij De Park is een veelzijdige plek voor jong en oud, waar iedereen mag en kan meedoen. Er is veel aandacht voor elkaar en voor de natuur. Met alle ruimte om vooral ook zelf bezig te zijn met planten en dieren. Samen aan de slag met zorg voor elkaar en voor de aarde, dat is samen recht doen.”

Na een korte uitleg over het ontstaan van Park Lingezegen, gaf de voorzitter van de Landerij een rondleiding over het terrein met uitgebreide toelichting. Er was veel gelegenheid voor interactie. Vrijwilligers aan het werk, spelende kinderen met relaxende (groot)ouders en mooie betrokken verhalen over bijvoorbeeld de moestuin en de kinderboerderij. Al met al mooie ontmoetingen op een inspirerende plek.

foto van Reversepixel Photography